Szebeny klán
Szebeny György három testvérével együtt a Pannónia Evezős Klub sportolójaként kezdte pályafutását. 1910-ben a kormányos nyolcassal Európa-bajnoki bronzérmet szerzett a belgiumi Ostende-ben. 1911-ben a négy Szebeny testvér elhagyta a Pannóniát és megalapították a Hungária Evezős Egyletet.
1911-ben és 1912-ben testvéreivel egy hajóban evezve magyar bajnoki címet szerzett kormányos négyesben. A stockholmi olimpián a kormányos nyolcas tagjaként, már a Hungária Evezős Egylet csapattársaival vett részt.
Mérnöki karrier
A Budapesti Műszaki Egyetemen 1910-ben gépészmérnöki oklevelet szerzett. Az első világháború alatt a repülőműszaki gárda tagja volt. A Műegyetem keretében 1921-ben megalakult a Műegyetemi Sportrepülő Egyesület és Szebeny György az elsők között lépett az egyesület tagjai sorába. 1921-ben az albertfalvai gyárban elkészült repülőgépe az iskolagépek kategóriájában első díjat nyert. Azonban az ezzel a repülőgéppel tartott kiképzésen 1925-ben két tragikus baleset történt, emiatt a repülőgép további gyártását befejezték.
Az 1930-as évektől a budapesti MÁVAG mérnöke lett. Nevéhez fűződik a Nimród páncélvadászba tervezett 80 mm-es általános célú ágyú terve 1940-1942-ből. Jó személyes kapcsolatai révén a hadsereg vezetését rávette ötletének támogatására. A megoldhatatlan technikai nehézségek, de leginkább a Haditechnikai Intézet (HTI) és közte feszülő parázs ellentétek miatt tervével az egyszerű vázlatoknál tovább nem jutott.
Szebeny a második világháború befejezése után Németországban, Münchenben maradt és ott is halt meg.