22-es versenyjolle osztály
Dr. Burger Sándor hivatását tekintve ügyvéd volt.
Heinrich Tibor kiváló eredményeihez a 22-es versenyjolle osztályban nagyban hozzájárult a versenyzőtársak, vitéz Sebők Sándor és dr. Burger Sándor tudása. Burger Sándor a húszas évek nemzetközi versenyein is eredményes magyar 22-es versenyjolle csapat tagja volt. 1924-ben az Osztrák–Magyar csapatversenyen fölényesen győztek, majd 1925-ben a Wörthi-tavon osztrák győzelem született. Heinrich Tibor és dr. Burger Sándor a versenyt követően Veldenben beneveztek két nyílt versenyre, amelyeket kilenc, illetve tíz ellenféllel szemben nyertek meg. Először győzött külföldön magyar vitorlás csapat! 1926-ban Velencében, 22-es versenyjolle nemzetközi – magyar, olasz, jugoszláv (szerb–horvát–szlovén) – versenyen a Heinrich Tibor, Burger Sándor, Heinrich József összeállítású csapat győzött. 1930-ban a trieszti nemzetközi versenyen egyéniben két második, egy negyedik és egy hatodik hellyel győzött a magyar – Heinrich Tibor, Burger Sándor, gr. Széchenyi Pál – együttes, a csapatversenyt az olaszok nyerték a magyarok – Heinrich Tibor, Burger Sándor, gr. Széchenyi Pál; dr. Tuss Miklós, Sebők Sándor, dr. Uhl Gyula – a németek előtt. 1934-ben a wörthi-tavi 22-es versenyjolle Európa-bajnokságon Magyarország csapata: Heinrich Tibor, dr. Burger Sándor és Iszák Olivér éppen lemaradt a dobogóról, negyedikek lettek.
Hazai versenyeken is kiválóan szerepeltek, magyar bajnokságon Burger Sándor négy alkalommal vitorlázott győztes csapatban (1930, 1931, 1932, 1934). Minden alaklommal 22-es versenyjolléban, Heinrich Tibor kormányos legénységeként.
1928 Amszterdam
1928-ban Amszterdamban először szerepeltek magyar sportolók olimpiai vitorlásversenyen. A kor egyik meghatározó egyesülete, a Királyi Magyar Yacht Club (KMYC) adta a Hungária 6 m yacht legénységét. A legjobb magyar vitorlázók versenyeztek az olimpián: Mihálkovics János kormányos, tapasztalt balatoni versenyző, Heinrich Tibor a második világháború előtti magyar vitorlássport legeredményesebb vitorlázója és dr. Tuss Miklós, a dingi válogatók második legjobbja is a csapatba került. A három, önálló versenyzéshez szokott ember, két kiváló legénységgel – dr. Burger Sándor és Sebők Sándor – kiegészülve alkotta a magyar csapatot. A Hungária és legénysége helytállt a nyílt tengeren zajló futamok során és a 11. helyen végzett.
A KMYC 1927-ben Svédországban építtette a Hungáriát, amelynek terveit Gustav Estlander stockholmi konstruktőrtől vásárolták. A hajó hossza 11,2, vízvonalhossza 7, szélessége 1,94, merülése 1,62 méter, a tőkesúlya 2650 kg. A vitorlákat a Rathsey e. t. Lapthorn cég készítette. (A hajó ma is versenyez a Balatonon.)
Híres anekdota a Hungária szereplésével kapcsolatban, hogy az egyik futamban a magyar hajó útjogosan keresztezte a norvég királyi jachtot a verseny során de a két hajó ütközött. A parton ezután mindkét fél elnézést kért. A magyarok azért, mert nem adtak útjogot a trónörökösnek, a norvégok pedig a versenyszabályok szerinti útjog meg nem adásáért. De mivel kár esett, óvást kellett benyújtani, amit a magyarok nyertek. Ez volt – a történet szerint – az első eset, hogy királyi hajót kizártak egy óvás tárgyalás során.
A kifejezetten az olimpiára épített Hungária a Balaton egyik legendás hajója lett, napjainkban is versenyez.
1929. december 3-án alapította a Magyar Yacht Club (MYC) és a Balatoni Yacht Club (BYC) a Magyar Vitorlás Yacht Szövetséget (MVYSz). Az alakuló közgyűlésen dr. Burger Sándort pénztárosnak választották.
1933-ban megkapta a MVYSz díszoklevelét. A második világháború előtt a Magyar Vitorlás Yacht Szövetség és a Magyar Autóklub elnökségi tagja volt.