A tanulás évei és ifjúsági sikerek
Nem kis részben bátyját követve, nagyon fiatalon, tizenkét évesen ismerkedett meg az evezéssel, és lett a Csepel tagja Csaba Jenő és Malina Lajos nevelőedzőknek köszönhetően. A sportághoz és a klubhoz is hű maradt egészen 1982-ig. Serdülő, majd ifjúsági bajnoki címek után felnőtt versenyzőként kilenc bajnoki győzelem részese volt, kormányos nélküli négyesben (2), kormányos négyesben (1) és nyolcasban (6). 1973-ban öltötte először magára a nemzeti színű mezt, az Ifjúsági Barátság Versenyen Poznanban harmadik helyen ért célba a Fáth András edzette kormányos négyes: Tőricht Gusztáv vezérevezős, Toronyi Kálmán, Bognár Pál, Marton László, kormányos Nánási Károly.
Felnőtt nemzetközi eredményei
1978-tól lett a válogatott keret tagja. Ezekben az években Toronyi Béla, Czakó András, Fáth András, Jásdi Sándor, Melis Antal és id. Zsitnik Béla edzők irányították felkészülését. 1979-ben a bledi világbajnokságon Kiss Ferenccel, Karaus Zoltánnal, Kiss Lászlóval kormányos nélküli négyesben állt rajthoz, ám a csapat helyezetlen maradt. Az 1980. évi moszkvai olimpián érte el pályafutása legjobb eredményét, nyolcasban nyolcadik lett, Kormos András, Sass Róbert, Strochmayer Attila, Sztárcsevics Zoltán, Tóvári Péter, Kiss Ferenc, Kiss László vezérevezős oldalán és Bálint Miklós kormányzása mellett. 1981-ben a berlini nemzetközi regattán a kormányos nélküli négyes – Karaus Zoltán, Pergel László, Muka László vezérevezős – tagjaként az egymás utáni versenynapokon kétszer is bronzérmet nyert.
Tanulmányok és szakmai teljesítmények
Az élvonalbeli sportolás mellett 1970–1974 között elvégezte a Fáy András Ipari Szakközépiskolát, ahol a középiskolai érettségi mellett gépjármű javítási képesítést is szerzett. 1975–1980 között a Budapesti Műszaki Egyetem Közlekedésmérnöki Karának nappali tagozatán Építőgépész Szakon tanult tovább és szerzett építő-gépész mérnöki diplomát. Dolgozott építési organizátor tervezőként, lakatos üzemben építészeti acélszerkezetek tervezőjeként. Volt nemzetközi rangú cégnél termelésvezető, szervízvezető, államigazgatási szektorban, polgármesteri hivatalban ügyintéző, és a Pesterzsébeti Városüzemeltetési Részvény Társaságnál műszaki vezérigazgató helyettes, a Pécel Kft.-nél ügyvezető. Szakmai tudásával nem egyszer segítette sportágát is. 2014–2022 között szakvéleményt készített a MESZ Pesterzsébeti Vízitelep átépítéséhez és felszereléséhez; 2017–2022 között szakmai irányítást adott a Danubius Nemzeti Hajós Egylet Csolnakda, majd a Wesselényi-úszóház átépítéséhez és felszereléséhez; 2020–2022-ben közreműködött a Csepel EK telepkarbantartási feladatainak megtervezésében és elvégzésében.
Család
1982-ben kötött házasságot Nagy Erikával. Még abban az évben megszületett fiuk, Márk, aki hét éven át szintén a Csepel Evezős Klub versenyzője volt, országos bajnokságot is nyert. 2016-ban új házasságot kötött Markó Zsuzsanna Évával.
Újra vízen - mastersként
1982–83-ban, utolsó két aktív versenyzői évében átigazolt az MTK-ba, ahova évekkel később, 1986-ban seniorként is visszatért, és Bledben, a FISA (akkor) nem hivatalos világbajnokságán kormányos négyesben Búza József, Nagy Tibor, Karaus Zoltán vezérevezős csapattársakkal veterán világbajnoki címet nyert. 1998-ban részt vett egy nemzeti vitorlásverseny-sorozaton, Balaton B50-es hajóosztályban (crew), Soponyai Géza egykori evezős vitorlás hajóján, ahol öt futamban öt győzelmet arattak.
Forrás
• Kozák Péter: Ki kicsoda a magyar sportéletben (Bp. 1994. III/218.o.);
• Toronyi Kálmán adatközlése 2023.