A pályafutását szülővárosában kezdte, ahol amatőrként 2017-ig versenyzett. 2015-ben a mountain bike Európa-bajnokságon csapatban hatodik helyen végeztek. 2018-ban lett profi kerékpáros. A Pannon Cycling Team csapat tagja lesz, a 2018-as Tour de Hongrie-n ő lett a legeredményesebb magyar versenyző. Hegyi összetettben második helyen végzett. 2018 októberében a lengyel CCC fiókcsapata, a CCC Development Team kötött vele profi szerződést. 2020-tól a CCC Pro Team tagja. 2021-től a Groupama–FDJ versenyzője, majd 2022. augusztus végén bejelentik, hogy a következő évtől 2025 végéig a Team Jumbo–Visma versenyzője lesz.
Csömörről a világsztárokig
Édesapja is kerékpározott, gyorsan átragadt rá a sportág szeretete. Rengeteg más sportot is kipróbált, de a bringa felé húzta a szíve. A kezdetektől a junior korosztályig a terepkerékpár, az XCO szakág versenyein is szülőfaluját, Csömört képviselte. Majd hamarosan az országúti kerékpározás vette át a főszerepet az életében. 2018-ban a Pannon Cycling Team színeiben versenyzett, aztán két évet töltött el a lengyel CCC Teamben. A 2021–22-es szezont a francia Groupama-FDJ francia csapatánál tekerte végig.
Győzelem a Tour de Hongrie-n
2020 szeptemberében a Tour de Hongrie-n – amellett, hogy elkönyvelhetett egy szakaszsikert, és első lett a hegyi pontversenyben – az összetett versenyt is megnyerte. Tizenöt év után ő lett az első hazai győztese a magyar körversenynek. Az utolsó kilométeren támadott, és kapcsolt olyan sebességre, hogy nem tudták vele a lépést tartani. „Az ország feltolt” – jelentette ki a kékestetői befutó után. Aztán kifejtette bővebben, hogy versenyt csak így lehet menni, amikor látják a nagyokat a tévében, amikor megindulnak a végén, addig ők sem nyomják fejetlenül. Azt érezte, hogy sokáig csak elvolt, de aztán megindult, amikor kellett, és leszakította magáról az ausztrál Howsont.
A mágikus rózsaszín trikóban – 2021
2021. május 13-án, a Giro d'Italia hatodik szakaszán sporttörténelmi pillanatot láttunk: Valter Attila első magyar kerékpárosként megszerezte a vezetést a három nagy körverseny egyikén. Ez volt az első igazi hegyi szakasz, három kategorizált emelkedőt kellett megmászniuk, és összesen 3627 méternyi szintkülönbséget kellett leküzdeniük a sokszor szakadó esőben. Valter a 12. helyen futott be, de ez is elég volt az összetett első helyéhez. A negyedik helyről ugrott az élre. Az olasz körversenyen az éllovas rózsaszín trikót visel, ezt kapta meg Valter. És három napon át meg is tartotta. A záróetap után az igen előkelő 14. helyen fejezte be a versenyt. Az eufória után így foglalta össze az érzéseit.
Leírhatatlan három nap. Az első dolog, ami eszembe jut arról, milyen is volt megélni és versenyezni ebben a gyönyörű trikóban, az, hogy ez nem az én mezem volt. A Miénk volt! Próbálom feldogozni, mekkora örömet is szereztem az elmúlt pár napban a rajongóknak, és azoknak is, akik most hallanak erről a sportról először. Higgyétek el, ti is ugyanakkora örömet szereztetek nekem.
“
„
Neves csapatban versenyez
A 2021-es olimpiára is kijutott, de Tokióban helyezetlen lett az országúti mezőnyversenyben. 2022 augusztusának végén jelentették be, hogy 2025 végéig az egyik élcsapat, a Team Jumbo–Visma versenyzője lesz. Minden esélye megvan arra, hogy az új csapatában szintet léphessen. Még akkor is, ha a 2023-as Touron nem indul.
Irány Párizs
A Visma-Lease a Bike magyar bajnok bringása végig kiválóan helyezkedett a mezőnyben, végül hatalmasat hajrázva tekert be negyedikként a 273 kilométeres viadalon. A magyar országúti kerékpársport legjobb eredményét érte el. Valter Attila egészen hihetetlen hajrával, elképesztően erős mezőnyben negyedik helyen ért célba az országúti mezőnyversenyben a párizsi olimpián. Valter három éve, Tokióban is szerepelt a mezőnyversenyben, akkor bár letekerte a távot, szervezési hiba miatt hivatalosan nem fejezte be a viadalt. Az országúti időfutamon néhány nappal korábban 22. lett, de saját bevallása szerint az nem az ő száma.