Családi háttér és a kezdetek
Grimm János német német eredetű csaladba született. Apja, a szászországi születésű Grimm Gusztáv kazánkovács, anyja Schwarcz Katalin. Hat elemit végzett, majd két évig középiskolába járt, de a tanulmányait nem fejezhette be, mert nem volt elég pénz a háznál. Elment inasnak, egy épület- és géplakatos mesternél tanult, majd gépészvizsgát tett. Volt egy strapabiciklije, azzal járt munkába és a kerékpározás lett az egyetlen szórakozása.
Sportolói pályafutása
Versenyzői karrierjét 1913-ban az Edison KE színeiben kezdte. Elsősorban sprintben és tandemben versenyzett. Első jelentős eredményeit 1916-ban érte el, amikor megnyerte a Király-díjat és második helyen végzett a "Derby"-ben. Még ebben az évben bevonult katonának és a fischamendi repülőszázadnál pár hónapot motorszerelőként a fronton kellett töltenie. 1920 és 1922 közt a rivális Világosság KE versenyzője volt, majd visszatért anyaegyesületébe. 1922-ben és 1923-ban megnyerte a "Derby"-t és második helyen végzett a rövidtávú bajnokságban. 1924-ben részt vett a párizsi olimpián, ahol sprintben a negyeddöntőig jutott. Tandemben Uhereczky Ferenccel közösen, viszont az esélyesek közé tartoztak, de balszerencséjükre a nagyon erős holland párossal kerültek egy előfutamba és nem jutottak a döntőbe. Mivel csak öt páros nevezett és hárman szerepeltek a döntőben (természetesen a franciák, a hazai pálya előnyével ellenfél nélkül kerültek a döntőbe), az előfutamban második helyezett brit és a magyar páros sok helyen negyedik helyezettként van feltüntetve. 1925-ben pontversenyben, 1926-ban sprintben lett magyar bajnok. 1926-ban indult a Milánóban rendezett pályavilágbajnokságon.1927-től a BSE csapatában versenyzett és már országúti versenyeken is elindult.
Sportolói pályafutása után
Gépészként dolgozott, először Budapesten a Nemzeti Egyesült Textilműveknél, 1920-tól pedig a Sonnenschein szappangyárban, majd 1928-ban Debrecenbe került, ahol jéggyári főgépészként dolgozott és emiatt a versenyzéssel is felhagyott. 1941-ben motorkerékpárjával összeütközött egy gépjárművel, ennek következtében egyik lábát amputálni kellett.
Források
Hajdú-Bihari Napló, 1971. január 10.
Lévai György (szerk.): Magyar Sport Enciklopédia A-K
Színházi Élet, 1924. július 20.